tisdag 14 juni 2011

Vatten och UT, UT, UT -tecken

For ut till Kalixfors idag för att träna linjetag på vatten och UT-tecken. Gjorde upp två målområden. Två på vatten och ett på land. Ett av områdena på vattnet motiverades genom att jag sköt en apport med apportkastaren över sjön och denna fick hon ta sist dels för att den skulle ligga längre men också för att den skulle fungera som störning till de andra områdena. Första vändan klarade hon alla linjetag TOPPEN! Andra vändan gick första vattendirigering bra, landdirigeringen gick bra MEN sista linjetaget som låg över sjön och upp en bra bit på land (ca 60-70meters dirigering) gick INTE bra. Hon simmade över sjön. Stack åt fel håll, blåste fast henne och visade vilket håll hon skulle åt, fel igen, blåste stopp = hon simmar tillbaka hela vägen igen :/ Skickar henne igen, nåt liknande händer och hon simmar tillbaka igen, sen SUCK (BORDE JAG INTE FÖRSTÅTT ATT JA INTE SKULLE SKICKAT HENNE HÄR IGEN)så skickade ja henne en tredje gång. Ja inte blev det bättre av det int! :/ Nå ja prompar runt sjön och det är en braaa bit att gå och motiverar den för henne, knatar tillbaka och hon får avsluta linjetaget lyckat. Vad har jag lärt mig av detta då? Jo hon simmar bra över sjöar, men (som ja även konstaterade i förra inlägget) så behöver hon träna mer på tecken, mycket mer. Efter vi gjorde allt detta så for vi iaf till ett annat ställe med mer öppen mark där vi tränade ut-tecken i massor. Använde mig av fyra vita pinnar och ställde henne på olika ställen, mig med olika avstånd från henne och hon med olika avstånd från pinnarna och körde ut-tecken i olika varianter och former. Hon har nästan glömt ut-tecknet!!!! Så där har vi nog slarvat med inlärningen och vi kommer lägga massor av krut på tecken-träning nu framöver =) Nå fick iaf bra tankeställare av träningen och längtar redan till morgondagens träningspass =)

Inga kommentarer: