tisdag 13 juli 2010

Total LYCKA på hemmaklubbens utställning

Eftersom SSRK Kiruna tagit på sig att anordna en officiell utställning och man ändå skulle vara där så tänkte jag att det ju självklart att det är lika att jag ställer ut Minja också. Har endast ställt ut henne ett fåtal gånger mest bara för att det inte blivit av att åka någonstans. När jag väl är på utställning tycker jag alltid att det är jättekul.

Ställde iaf Minja i jaktklassen där det var hon och en annan tik. Hon vann klassen och blev dessutom tilldelat ett CK.... JIIIIPPIEEEE tyckte jag, det var verkligen det jag hoppats på eftersom jag tycker att Minja är värd det - min tjusiga stumpa :)

Då skulle vi alltså ställa vidare bland alla andra tikar som fått CK och det blev hela 10 stycken totalt som skulle konkurrera i Bästa tik... Oj oj tänkte jag eftersom jag tyckte att det var MÅNGA fina tikar. Höll verkligen tummarna för att vi iaf skulle få en placering men NERVÖS var man :-D Vi fick springa och springa och jag hade noll koll på vilka som plockats ut och hur många osv... Efter en stund blir Minja framflyttat till 2:a plats och där hamnar vi också! Och tiken för oss var champion och CERTET tilldelas alltså OSS!!!!!!! :O :O :O (ungefär så såg jag nog ut) haha...

Känns riktigt roligt att bli placerad i en tuff konkurrens där tre stycken var championtikar, sen vi som fick en 2:a placering och sen våran goa vän Nina med Hilda som kniper reservplatsen. Grattis Nina till Cket och vinnare av öppenklassen.

Ja ni som såg mig där såg nog vilken glädjechock jag var i. Tusen tack för alla gratulationer och fina ord, det värmer så mycket.

Nu kommer vi helt klart åka på lite fler utställningar ;)


I övrigt så har semestern precis börjat! Den kommer att tillbringas i Karesuando, Tornedalen + 1 vecka i Zakynthos. Kommer försöka hinna med så mycket jaktträning som möjligt eftersom den legat lite i lä pga av mycket annat som flytt osv.

Hunnit med att gå jaktkurs med underbara Anita Norrblom också. Tredje kursen jag går med henne och kan inte säga annat att jag är lika nöjd som vanligt. Ribban hade höjts rejält till denna kurs och det är roligt att se hur mycket hundarna egenligen klarar av och att man ofta tränar lite för "fegt".

Har även hunnit med jaktkurs med Carina Isacsson och Margoth Hansson, även denna en givande och mycket trevlig kurs.

Ska försöka bli lite bättre på uppdateringar här nu, eftersom man är ledig och har lite mer tid över för sånt, så håll utkik :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du är så duktig gumman:)Å Minja är jättefin:)Älskar dig:)Nu far jag å snickrar lite Puss å kram

Veronica sa...

SÅÅ snygga bilder!! Och hund! :D

Matilda sa...

MEGA STORT GRATTIS!!! Wow, vilken känsla det måste ha varit :D Hon ser ju jätte fin ut!!

Cari sa...

GRATTIS igen till CERTET o supra resultat!!!!!
Nu får 4 veckor gå snabbt så vi kan träna igen :) NJUT av din semester och träna lugnt! Kram