torsdag 1 december 2011

Träff med Grundfärdighetsgruppen

Idag träffades vi med Grundfärdighetsgruppen och tränade tillsammans. Det var jag, Cari, Märta och Amanda som kunde komma! Mycket trevligt att träffas och prata hund och att träna tillsammans.

Vi tränade på olika grundfärdigheter och även lite olika tricks. Är så oroligt roligt att träna hund!

Med Minja tränade jag att på fotpositionen eftersom jag vill ha henne tightare kring benet hela tiden. Ska lära in att mitt ben blir en target för hennes bog. Så bra med andras ögon på ens egen träning. Bra träningskamrater är verkligen guld värt! Sedan tränade vi även lite stimuluskontroll på ligg.

Med Casper tränade jag lite tricks - sitta fint, slalom mellan benen och lite snurra runt :) Tänk att han redan är 8 år gammal!!! Usch vad tiden gått fort.

Nu har jag två väldigt nöjda hundar som ligger och snarkar vid mina fötter ;)


Har så otroligt mycket blogginlägg i mitt huvud som jag ska få ner i bloggen men tiden räcker inte till :D Men så fort jag får tid ska jag bland annat få ner lite om föreläsningen med Eva Bodfäldt (mycket givande och intressant!), stressade hundar, lite nya kursplaner, omvänt lockande etc.

Superroligt med alla era kommentarer ni lämnar här! :)

Inga kommentarer: