onsdag 14 mars 2012

Träning av tricksen och Maunu pimpeltävling

Ihelgen var vi i Maunu i vår stuga, för er som inte vet var det ligger som är det högst upp i Norrland och ligger efter Sveriges nordligaste allmänna väg. Vädret visade sig från sin BÄSTA sida. Strålande sol och det kändes som dom första riktigta vårdagarna på året.

Var på Maunu pimpeltävlingen på lördag i flera timmar och hundarna var självklart med och fick sitta på en renhud och njuta och spana på alla människor och hundar :)

Hann även med lite klickerträning med alla tre hundarna. Minja och Casper tränar på att hålla handen i utgångsställning och Nera på att stå på bakbenen :)

Både Minja och Casper fattar att sätta sig vackert upp mot handen och ta tassarna på handen och de allra flesta gångerna lägger dom tassarna runt händerna men vill få lite mer "stabilitet" kring det så att dom alltså kan hålla handen längre.
Nera tränar jag vidare på med att stå på bakbenet. På passet när vi tränade igår så hade hon sån energi så att hon verkligen hade svårt att ha tid med att stå kvar på bakbenen. Hon erbjuder beteendet ofta men blev en hel del studsande igår. Men vi är på god väg där :) Vill alltså även här ha ett stabilt beteende och att hon ska stå flera sekunder på bakbenen. imorgon.

Var meningen att jag skulle publicera en film till detta inlägg som jag till och med redigerat färdigt men då gick laddningen till datorn sönder så den är på rep och jag får använda en gammal dator :(

I måndags har jag varit och opererat bort mina halsmandlar (efter att ha haft konstant problem med dom i ca 8månader). Operationen har gått bra och visst har jag ont med det är inte olidigt. Dock så mådde jag inte bra efter morfinet och tramadolen så fick medicin mot det och ska försöka klara mig med endast panodil. Det går i vågor hur jag mår och just nu mår jag rätt okej förutom att det är jobbigt att prata. Men sover en hel del. Ska försöka orka med lite hjärngympa åt hundarna dessa dagar och lär säkerligen slänga ut några blogginlägg  brist på annat att göra :)

Inga kommentarer: