onsdag 23 maj 2012

Hårdträning i lydnad

Minja går fot

Minja och jag


















Har haft grymt härliga och givande lydnadsträningsdagar denna vecka! Jag och Nina har varit ut varje lunch och kört ett pass och sen har jag även varit ut på eftermiddagen/kvällen och tränat lydnad med folk.

Det är så kul!!!

Och hundarna tycker det är så kul! Och det ger så stora resultat så snabbt när man lägger ner denna tid på det!!! :D 

Har anmält mig till Kirunas tävlingar 9-10/6. Ska starta Minja båda dagarna i brukset - apellen och i lydnadsklass 2. Kändes först som att vi har hur mkt som helst att få till och att det inte kommer hinnas.

Visst känns det fortfarande att vi inte hinner få till allt perfekt men vi har redan nått så stora framsteg i träningen! Minja börjar få en riktigt bra förståelse för RUTAN och redan där känns mycket vunnet. Hon är så otroligt klipsk att träna denna donna. Tänker efter i allt hon gör och det går fort att lära. I början när hon lär sig gör hon det eftertänksamt och lyssnar verkligen efter var hon får klick och belöning och när hon vet vad hon ska göra så kommer den härliga farten! :) En underbar hund att jobba med verkligen! :)

Dock har vi ett STORT orosmoment. Är ganska stor sannolikhet att hon kommer hinna börja löpa innan proven :/ Och då blir det ju inga prov. Men men vi håller tummarna för att det inte blir så och tränar på. Annars får vi sikta in oss på något direkt hon slutat löpa :)
Casper med sin GRYMT härliga attityd i fria följet

Ninas Hilda med sin nya kamplesak i fårskinn som jag beställt hem
Nina och Hilda i snyggt fritt följ
Fin kontakt!!!

Min underbara Casper <3


2 kommentarer:

Matilda sa...

Spännande med inplanerade tävlingar och kul med massa lydnadsträning. Hoppas löpet dröjer!

Pia Niva sa...

Hej Matilda! Tack så mycket för hållna tummar, än så länge har hon iaf inte börjat löpa och det är lite mer än en vecka kvar innan tävlingarna ;)