onsdag 16 maj 2012

Livskvalité och badglädje

Vilken underbart HÄRLIG dag vi haft idag. Kanondag och jag har varit ute en massa med hundarna.

Först tränade jag *runda föremål* med alla tre hundar. Alla har greppat vad det handlar om så nu ska vi börja förlänga avstånd och få med det på film så ni andra också får se och så ska jag skriva lite om hur jag fått till det och vad man kan använda det till och vad jag vill utveckla det till.

Sen har jag och Ronnie varit och promenerat med hundarna efter bäcken och mot älven. Och som hundarna älskade att springa vid vattnet. Minja dock gillar mest att vara i vattnet! Vi fick oss en rolig syn när Minja springer på isen och rakt mot vattnet utan att stanna eller hoppa mot vattnet som dom brukar göra utan hon bara springer som att hon ska kunna gå på vattnet eller om hon trodde det var grunt och såklart plumsar hon rakt i stackarn! Upp för iskanten var inte det lättaste att komma men land låg bara någon meter åt sidan så ropade in henne dit så hon kom upp MEN sen ville hon ju vara konstant i vattnet den damen. Hon fullkomligt ÄLSKAR VATTEN!!! :)

Så hon simmade och simmade och jagade isflak-bitar som kom flytandes och apporterade upp dom på land. Var dock tvungen att begränsa henne och inte låta henne vara i vattnet efter en stund eftersom vattnet nu ju är jättekallt (vilket hon inte verkade bry sig det minsta om). Så hon fick springa och ösa järnet på land sen istället.


Även badkrukorna Casper och Nera drattade i vattnet och fick sig ett litet dopp :) Fick hålla koll på hela gänget såklart så det inte gick på ställen där det inte går att komma upp... Hundarna var då riktigt nöjda av vår lilla tur! :)

Här springer hon rakt mot vattnet....

...och plurrar i :) Tur att hon hade land någon meter till vänster om bilden att simma upp på! :)

Inga kommentarer: