fredag 1 juni 2012

Leva livet med hund

Hundarna är verkligen en otroligt stor del av mitt liv vilket jag trivs med på alla sätt och vis. Dom är en del av mig och jag brinner verkligen för livet med hund, hundträningen, hundkurser och framförallt vardagen med hund. Tänk vad tomt det skulle vara utan hund i hemmet!!!

Den här veckan har jag varit sjuk sen i måndags kväll. Höll valpkurs på måndagen och efteråt blev jag riktigt risig, frusen, ont i kroppen så jag däckade i soffan och sen har jag varit sjuk sen dess. Det som är så underbart är att hundarna är otroligt anpassningsbara. Tränar jag stenhårt en vecka så är dom med hela tiden. Är jag sjuk och det i princip blir väldigt lite aktivering så anpassar dom sig till det också. Tur är dock att underbara husse tagit med dom på både cykeltur och joggingtur! <3

Hade tänkt klickerträna litegrann med dom men orker har verkligen inte funnits. Nu börjar jag känna mig lite bättre men dock hes röst än och snorig och inte 100% pigg i kroppen. Ska verkligen ta det lungt nu fram till på söndag för då är det kurs! Vill VERKLIGEN INTE missa det. Har längtat ett år sen sist då vi gick kurs för Anita. OCh att dessutom gå kurs med ett toppengäng gör saken tusen gånger bättre!

Det var några rader från mig. Har skrivit det förr - men skriver det igen - ska bli bättre på att blogga oftare :) Ser att ni är många som kikar in här så vill verkligen att det inte ska stå still här och så älskar jag och skriva om allt gällande hundträning!

Inga kommentarer: