fredag 6 maj 2011

Eget företag! :-D

Ja, då har äntligen F-skattebeviset kommit och mitt eget företag har blivit verklighet! Är så himla glad över det och STOLT över mig själv som vågar tro på mig själv och gör detta.

Startar en tävlingslydnadskurs nästa vecka och det är premiären för företagandet :) Ska bli så roligt att ha alla dessa deltagare och ha kurs igen. Jag fullkomligt älskar att hålla kurs och plocka fram det positiva hos varje hund och ägare. För mig är det oerhört viktigt att fokusera på de positiva detaljer någon gör och bygga vidare på detta. Genom att enbart se någons brister och fastna i detta gör att man inte kommer framåt lika fort. Det är viktigt att jobba efter små delmål och se varje delmål som ett vinst, vilket gör träningen så mycket roligare och effektivare för både dig och din hund!

Med mina hundar har det hunnit bli en del träning också, men främst tävlingslydnad. Jakten vill ja börja ordentligt med NU, men Minja gick och fick en repa i tassen förrförra veckan som blev bra MEN revs upp igen förra helgen i Torneträsk så det hann väl inte bli tilräckligt bra så nu i veckan har hon fått vila lite mer så det läker ihop ordenligt och vi kan köra hårt igen med både jakt, lydnad och motion. Och så borde vi hinna med att lägga några viltspår också.


3 kommentarer:

Margareta Kauppi sa...

Så spännnande! Har du någon företagshemsida?

sandra sa...

Önskar dig ALL lycka till!!!! Jätte kul Pia! Kram!

Pia Niva sa...

Tack så himla mycket!! :) Ja kommer till en början att ha samma hemsida som jag haft (www.mincados.se) tills ja kommit på ett bra företagsnamn ;) Uppdaterad hemsida kommer ut i början av veckan som kommer!