fredag 16 september 2011

Så här ser min plattform ut:

Det här är alltså min plattform. Var svårt att veta exakt hur bred och lång jag skulle göra den eftersom jag vill prova använda den till lite olika saker (bland annat utgångsställning och fjärrdirigeringen). Men nu är den iaf klar. Tror jag gjorde den ca 30*85 om jag inte minns helt fel.

Plattformen är gjord utav en bit markisolering som jag sågade till rätt mått. Sen köpte jag en matta (typ heltäckningsmatta) som gick att köpa i det mått man själv vill ha det från rulle och denna limmade jag runt markisoleringen. Hur enkelt som helst och inte särskilt dyrt heller =)

Körde just ett kort pass med Minja och Casper på plattformen där de både ska shejpas upp med alla fyra tassarna.

Minja har verkligen utgångsställning som första erbjudande som hon erbjuder hela tiden och sen lägger hon gärna båda tassarna på plattformen som att det är en kloss(eftersom vi tränat det tidigare). Men lyckades få till några riktigt bra repetitioner då alla fyra tassarna hamnade på plattan. Vill att hon spontant ska kunna ställa sig mitt emot mig på plattan trots att hon kommit i utgångsställning. Eftersom hon inte får belöning för detta så måste hon testa något nytt =) Så kul att det hinner hända så mycket på bara någon minuts träningspass!

Sen körde jag även med Casper och med honom gäller det att vara snabb för han är sånt krutpaket =) Han erbjuder och testar beteenden i 190 knyck ;) Han hade mycket lättare för att bara vara framför mig i början och erbjuda tassar på plattformen och fick till riktigt bra repetitioner på honom också.

Fortsättning följer... kanske hinner få ut en liten film på träningen i inledningsskedet ikväll oxå.....

Inga kommentarer: