lördag 31 december 2011

Gott Nytt År!

Gott Nytt År alla vänner, familj, bekanta, släkt, kursdeltagare, träningskompisar och alla ni andra :)

Har varit ett otroligt givande och lärorikt år där det hänt otroligt mycket för mig för min del.

I dagarna skall jag göra en liten resumé över vad som hänt under året som gott gällande hundar och kursverksamhet och även lite planer för 2012.

TUSEN TACK
alla ni som jag mött under 2011 som gett minnen för året! :)

Nyårshelgen firas i Karesuando med min sambo Ronnie och hans familj. Under dagen har jag varit ut med Minja och Rasmus och promenerat på isen (älven mellan svenska och finska karesuando). Hundarna varit så härligt busiga och tokröjde verkligen så jag fick många glada skratt.

Det har blivit en hel del lyckade parningar mellan Minja och Rasmus så nu ser vi fram emot små valpar under 2012. Han har varit en lätt hane att ha hemma eftersom han inte ödslar energi på att stressa upp sig för mycket innan tiken är i "rätt" löp. Så trots att Minja mycket tidigare bjöd upp sig så visste han när det verkligen var dags och då har det parats i några dagar :) Nu när Minja är över höglöp var han "extra" intresserad en dag men när han märkte att det inte är lönt mer så fattar han galoppen direkt. Otroligt lättsamt! :) Är otroligt nöjd på alla sätt och vis över valet av Minjas hane. Han har ett härligt temperament och är full av arbetslust! På tisdag åker vi ner till Karlstad och lämnar tillbaka homom! En härlig representant för rasen som lätt hade fått bo kvar hemma hos oss men jag vet att hans husse och matte längtar efter denna guldklimp ;)

Gott Nytt År!

Inga kommentarer: