torsdag 29 december 2011

Kurser med start i januari 2012

Suttit någon timme och gjort kursplanering och bokföring för kommande kurser jag ska hålla.
Tycker det är så otroligt roligt och givande att hålla kurs och det är så himla roligt att det är så uppskattat att jag håller kurser. Ger verkligen positiv förstärkning åt mig själv.

I januari starar jag alltså en Fortsättningskurs i Klickerträning med inriktning Grundfärdigheter. Har ju kört några omgångar av den kursen och den är så himla uppskattad och har haft otroligt ambitiösa deltagare. Extra roligt är det när så många anmäler sig till fortsättningskursen. Får även denna gång köra två grupper! :)
Längtar som bara den till på måndag när den kör igång. Vi kommer att köra varannan vecka så att deltagarna får ordentligt med tid på sig att träna mellan träffarna.

Och en annan anledning att det blir varannan vecka är även att några stycken deltagare vill gå både Klickerkursen och Vardagslydnadskursen. Så varannan vecka håller jag klickerkurs och varannan vecka vardagslydnad :)

Även vardagslydnadskursen var populär så kommer även att köra två grupper där med. Så roligt att det finns så många hundmänniskor i Kiruna som vill gå kurs.

Ska bli så spännande att möta både nya och gamla deltagare :)

Har dessutom massvis med idéer på kurser jag vill hålla men mer om det kommer när tiden är inne för det.

Jag och Minja på Canis 1-åriga KlickerTränarkurs 2010
Ett av Minjas tricks jag valde att lära in var "puppy-yoga" - att hon ska hoppa upp på min arm och lägga sitt huvud under armen :) En annorlunda kroppställning för hunden att stå i :)

Inga kommentarer: