söndag 1 april 2012

Tricks: STÅ PÅ BAKBENEN



Så här ser det ut när Nera står på bakbenen. Ibland hoppar hon som en känguru ;)
För att lära in detta tricks började jag alltså med target som hon skulle nudda mot för att komma upp på bakbenen mne den plockade jag bort efter bara ca 5 repetitioner och så shejpades ståendet därifrån.

Nu kan hon stå upp mot några sekunder och mitt mål är att hon ska kunna stå ännu längre och sen även utveckla tricket till något. Tex att jag backar och hon går på bakbenen efter. Någon som har något annat roligt förslag på vidareutveckling?`

Varit hela helgen i arken i Torneträsk och jag har tränat en massa lydnad och tricks med hundarna. Verkligen bra att träna i olika miljöer :)

Nu kan jag lugnt säga att jag har rejält trötta hundar som varit ute en hel helg! Underbart skönt :)

1 kommentar:

Hanna sa...

Vad duktiga ni är! Hon ser ut att ha bättre balans än Blixten :)

Har också funderat på vidareutveckling av detta. Har sett i en del freestyleprogram där hunden går på bakbenen precis framför en. Som i detta klipp vid 1:50 fast framåt då...

http://www.youtube.com/watch?v=t7ud3bTZFt4

Som vanligt så är det "bara" fantasin som sätter stopp... :)