torsdag 14 juni 2012

Förberedning av viltspårsprov och egen spårträning

Nu har jag och Nina varit ute i tre hela dagar i ca 4 timmar per kväll och rekat våra spår vi ska lägga på viltspårprovet under helgen. Första dagen fick vi fel information om hur spåret skulle göras så det fick göras om i tisdag men det är inte hela världen för hundarna och en själv har mått riktigt riktigt bra av att vara ute så mycket i skogen.

Enda som blivit är att vi fått åka ut rätt sent då jag haft kurser också så vi har inte varit hemma förrän tolv på natten så man är liiite trött ;)

Men KUL är det :)
Vi har även hunnit lägga spår åt våra egna hundar. Igår fick Minja och Hilda gå varsitt öppenklass spår som legat drygt 20 timmar och båda damerna fixade det otroligt bra! Nosen mitt i spåret hela tiden och de spårade så säkert! Jättekul att se :) Duktiga vovvar <3

Nera la vi ett spår till igår som låg 3-4 timmar som var ca 100*40 meter (med en vinkel) och även hon klarade detta superbra!! Märker så mkt resultat på den tjejen fort i spårandet. Synd bara att man inte börjat tidigare.


Hundarna är så grymt nöjda av att ha fått springa i skogen flera timmar per kväll. Och så har det varit bra motion för en själv. 

Till ikväll så ska Minja och Hilda få gå ett ännu längre spår som fått ligga ca 20 timmar igen. Och Nera ska få ett till anlagsspår som jag ska försöka lägga närmare full längd. 


På måndags startar jag en viltspårskurs med tre träffar så är det någon som är intresserad så är det bara att höra av sig så snart som möjligt då det finns ngn plats kvar!



Inga kommentarer: