tisdag 17 juli 2012

Få fram svårigheter i träningen

Ska försöka hålla det här inlägget ganska kort eftersom jag är jättejättetrött!

Varit ute tre timmar drygt i skogen för jaktträning. Denna gång fick jag sällskap av Nina med sin flatte, Amanda med sin labbe, Carina med sin jaktlabbevalp (otroligt söt och härlig valp) och Marielle med sina två vorsthrar.

Blev en jättebra träning med både dirigeringsarbete på land och vatten.
Har tyckt att Minja känns väldigt "lättdirigerad" i år men idag hittade jag de störningar som jag sett tidigare och nu vet jag hur jag ska träna dom :)

Minja har varit rätt lätt att dirigeras på vatten på senaste trots att det inte varit motiverat eller låg motivering och jag har haft lätt att styra henne där ute.

Idag fick jag iaf dom störningar som blir svåra för Minja. Hon kan bli så otroligt låst vid störningar, tex kastad dummie åt ett annat håll i vattnet som hon inte får ta för att hon ska dirigeras först. Blev total snurrigt i huvudet på min tös på sista vattendirigeringen idag och vi fick kämpa LÄNGE! Till slut var jag tvungen att trampa runt vattnet och göra en retning kring området var dummien var och hon hade ändå lite svårt att släppa störningsmarkeringen som låg i vattnet.

Detta är verkligen något jag ska jobba med så att jag kan styra henne trots att något annat drar.

Efter träningen fick alla vovvar iaf springa av sig tillsammans.

Tack tjejer för en jättetrevlig träning! :)


Inga kommentarer: