måndag 6 augusti 2012

Stegförflyttningar höger

En annan del av fotgåendet som vi valde att träna på var stegförflyttningar höger.
På filmen ser jag att jag av gammal vana väldigt ofta belönar henne med att ta belöningen från andra handen framifrån så det måste jag försöka tänka på eftersom hon så lätt kommer för långt fram. Och så tycker jag att jag även här behöver lägga in mer lekbelöningar och lekpauser. Och att inte belöna henne för ALLT hon gör vilket jag ibland har lite lätt för. Då släpper jag ju igenom en massa "fel" också.

Som svar från kursen fick jag bland annat att hon även här tänker mycket på sitt och att det är bra att jobba mycket med hunden helt stående vid sådana här övningar. Hon är även lite snabbare med framdelen än med bakdelen så jag ska jobba lite långsammare i sidled och belöna så fort hon rör sig parallellt och gärna träna framför en spegel :) Och även här dras mina armar bakåt!

Massa nyttigt att tänka på alltså! Kommer ännu mer filmer och blogginlägg under dagen ;) Vill du ha filminlägget större klickar du längt ner i högra hörnet på filminläggsbilden.

Inga kommentarer: