torsdag 22 november 2012

Skärpning Pia! :)

Tänka sig vad man tar sig dålig tid att blogga. Man har ju så mycket kontakt via facebook mm angående hundrelaterade saker så man glömmer bort sin blogg.

Avslutat en ny kurs just hos Klickerklok och hunnit börja en ny, älskar verkligen deras träning och dom är toppen på att ge hjälp! :)

Har själv hållt MASSOR av kurser i höst. Kommer knappt ihåg vad jag hunnit hålla för ngt. Tror det har blivit 3 valpkurser, 1 viltspårskurs, 2 Tävlingslydnadskurser med internethandledning och 2 klickerkurser (de pågår just nu). Och detta bara under hösten alltså! Om jag inte nu glömt bort ngt ;)

Det är verkligen roligt och inspirerande att hålla kurs och jag lär mig själv otroligt mycket av alla hundar och människor jag möter.

Tävlingslydnadskursen med internethandledning är en av de absolut roligaste kurserna jag hållt någonsin. Förutom två roliga, trevliga, inspirerande gäng så är det en ultimat kursform där man dels har träffar och tränar men också får läxor via nätet som ska presenteras via film. Deltagarna hinner lära sig så mycket mer och får hjälp efter vägen, hjälp som man aldrig hunnit ge på en lektion. Ekipagen är ju ständigt under utveckling och det kommer nya frågor och tänk vad bra att man har hjälpen nedskriven och man får dessutom se sig själv på film och allt blir så mycket tydligare på vad man gör bra och vad som man ska försökra ändra för att få förändring.

I januari startar jag en ny kurs som kommer se ut på samma sätt. Det är en kurs i Shaping. Det blir alltså 6 träffar och internethandledning utifrån det som egentligen utgör nästan den största delen av kursen kan man känna :) Det är iaf en perfekt kombination. Kommer även erbjuda de som bor utanför stan att gå kursen bara via internet för de som vill :)

I januari planerar jag och Cari att hålla en klickerkurs i Jokkmokk igen, det ser jag fram emot :)

Två filmer där jag tränar stationsbeteende, burlekar och bädd :)


 

2 kommentarer:

Greta o Bono sa...

Hej Pia! Kommer du ihåg mig och Bono från valpkursen du höll förra året? (Raimonds sambo)
Jag jämrar mig lite grann över att vi har flyttat från Kiruna, för du har ju haft så bra kurser hela året och har väldigt spännande kurser på gång med! Men jag kikar lite då och då på dina videor och blir inspirerad :)

Ha det så bra!

Pia Niva sa...

Hej Greta och Bono!!! :) Kul att höra av er och SJÄLVKLART kommer jag ihåg er! =) Trist att ni flyttat iväg men hör gärna av dig om ni är i stan och vill hänga med på någon träning =) Vart har ni flyttat? Roligt att du kollar på filmerna och blir inspirerad! =)