tisdag 16 april 2013

Vår och träningssug!

Våren är verkligen underbar! Man är ute hur mycket som helst, det är ljust länge och man känner sig mkt piggare och mer motiverad till saker :) Stor del av tiden på helgerna spenderas i stugan i Maunu och har även hunnit vara i arken i Torneträsk. Det känns dock väldigt tomt utan min tredje vovve Casper. Han var en stor del av mig. Men livet rullar på och ibland kommer det som ett slag. Han har iaf skänkt mig miljoner roliga minnen. Blir även påmind om hur sårbart det känns att ha "så få" hundar. Flattarna är ju mina tränings- och tävlingshundar inom lydnaden. Att bara ha en retriever känns konstigt, men förhoppningsvis kommer det fler inom en snar framtid ;)
 
För ett tag sedan var jag med i en fototävling med bilden på Nera som jag fotat och som jag vann! Vinsten var utvalda varor från Petster till ett pris av 500kr. Fick önska några saker jag ville ha så det var ju helt toppen! :) Bilden har nog gett många ett gott skratt ;) Nera och Minja som tok-busar med varandra.
 
Under helgen var jag och höll Klickerkurs i Karesuando. En trevlig positiv grupp med härliga hundar som lärde sig massa nya saker. Ska försöka dra ihop något mer i byn som är under lite fler träffar så folk kan gå kurs under tid. Alltid lättare att hålla träningsmotivationen uppe när man går kurs! :)
 
Just nu har jag pågående en Tävlingslydnadskurs där jag har två fulla grupper med deltagare som går kursen både via träffar och online via internet och några stycken som går kursen enbart Online. Ett otroligt bra kurskoncept där deltagarna utvecklas väldigt mycket! Så stolt instruktör för denna grupp för de tränar verkligen som bara den och presenterar massvis av filmer! :)
 
Pågång just nu så har jag Jaktkurs för retriever och Klickerkurs. Hör av dig om du är intresserad! :)
 
Även fler kurser, såsom: VALPKURS, ALLMÄNLYDNADSKURS, VILTSPÅRSKURS, PERSONSPÅRKURS kommer ordnas framöver och anmälningar tas emot löpande.
 
Jag själv pysslar just nu med lite tävlingslydnadsträning och finlirar just nu på fjärrdirigeringens STÅ-LIGG samt attityd och att vara tight i fotgåendet, mer om detta kommer i ett eget inlägg :) Träningssuget för egen del ligger just nu på topp iaf! :)
 
 

Inga kommentarer: