söndag 30 mars 2014

Samlar kraft...

Mycket som händer på kort tid inom hunderiet. Min underbara Minja har fått somna in 19/3, kommer skriva mer om det i ett separat inlägg när jag samlat kraft och energi till det. Så oerhört tungt och jobbigt. Hon var en STOR del av mig och hade önskat att jag hade fått ha kvar henne flera år till för vi hade mycket kvar att uppleva, men ibland vill sig livet annorlunda :( Min underbara bästa vän.

Hela ens värld har verkligen vänts upp och ner på sista tiden. Hade planerat och lagt upp hela våren och så försvinner en av huvudpersonerna till detta... Sjukt jobbigt. Nåväl som tur är mitt i allt elände så har jag ju faktiskt två till hundar (även om ingen av dom kan fylla ett tomrum efter en otroligt speciell och saknad hund). Att dessutom ha mist två av sina hundar som jag haft under hela mitt vuxna liv under ett års tid slår verkligen undan benen på en. Allt det man byggt upp under så många år är bara borta.

Målet för våren sommaren just nu är hursomhelst att jobba med jaktträning och lydnadsträning med Extra och är även lite sugen att träna jämten Nera för Lydnadsklass 1. Hon är en hund som älskar att träna och gör allt för en liten godis, dessutom med en underbar energi och attityd. Dock så kommer jag då behöva träna två hundar för lydnadsklass 1, men det kanske går? ;)

I slutet av maj eller under juni är planen att jag iaf ska starta Extra i Lydnadsklass 1 om all träning går enligt planering. Sen under sommaren så är planen att för första gången någonsin åka ner på Flatmästerskapet. Med Minja så har jag varit sugen att åka dit under alla 7 åren hon levde, så nu får jag istället bestämma mig och faktiskt åka :)

Längtar otroligt mycket till barmark. Vill träna jakt "på riktigt" och börja spåra med Extra.
Har även börjat hålla ögonen öppna för att ta hem en till retriever.



 

Inga kommentarer: