lördag 22 oktober 2011

Film till Grundfärdigheten SITT

Här är det vi kommer presentera till GF-gruppens aktuella grundfärdighet som varit SITT under senaste två veckorna. Vi har inte hunnit träna så mycket på den som vi tänkt och velat men här är iaf resultatet av det vi hunnit träna.

Det som finns med är:
- Sitt framför föraren
- Sitt under baklängesmarsch
- Sitt upp framför dig
- Sitt upp i utgångsställning

Sen har jag satt mig ner med mitt filmredigeringsprogram och tänkt att nu minsann ska jag lära mig hur jag ska få text till filmerna. Blev en del klurande till en början men SE! Jag lyckades :) Vad kul det är, nu vill jag ju bara filma och redigera mer. Så förmodligen lär ni se massa mer filmer i bloggen :)

Sen är det ett måste att köpa en filmkamera. Har tidigare lånat mina föräldrars videokamera och nu har jag mest filmat med min mobiltelefon men det blir kass skärpa om det inte är riktigt ljust. Så till veckan ska jag leta efter en filmkamera. Någon som har nåt bra tips på filmkamera? Sen måste jag även handla ett nytt objektiv till min Nikon D80 för det är trasigt :(

Här är filmen iaf:

1 kommentar:

Margareta Kauppi sa...

Maria Y har kanske förslag? Iaf har hon utbildning i just filmredigering