onsdag 19 oktober 2011

Varje litet framsteg är en succé!


Idag startar Grundfärdighetskursen. Och det är väldigt många anmälda så beslutade mig för att köra två grupper! Kul att det är så många intresserade av klickerträning och att jobbba med de roliga grunderna! :)

Tycker det är så otroligt utvecklande att hålla kurser, jag får lära ut det jag kan, jag lär mig nya saker hela tiden genom att träffa massvis med olika hundar och jag fullkomligt älskar att se deltagarna och hundarna utvecklas - varje litet framsteg är en succé! Det är så roligt att följa ekipagen efter vägen och jag tycker det är extra roligt när man har deltagare som går en kurs och anmäler sig till fler kurser. Dels för att jag då vet att kursdeltagaren är nöjd med mig som instruktör och träningsmetoderna och att jag själv får följa ekipagen under en längre tid.

I slutet av oktober åker jag och Cari till Jokkmokk för att tillsammans hålla i Klickerkurs (var ju där tidigare och de ville gärna att vi kommer igen). Spännande att träffa både gamla och nya deltagare där.

Sedan kommer jag efter Grundfärdighetskurserna jag ska köra nu att starta FORTSÄTTNINGSKURS GRUNDFÄRDIGHETER. Detta blir mest troligt med start i december.

Sen har jag även lite andra idéer på kurser jag velat hålla länge men det är bara på planeringsstadiet ännu :)

Ska försöka filma och slänga in lite filmer var vi är i träningen just nu med vissa moment :) Så håll utkik här!

Allt för mig för denna gång!

Inga kommentarer: