lördag 12 november 2011

Datorkrasch

Tyvärr blir det inga filmer publicerade ihelg för min dator kraschade igår :(
Försöker publicera det här i inlägget via mobilen, får se om det går :)

Ikväll ska datorn inlämnas till en som är duktig på datorer iaf så får se om något går att räddas i den. Som TUR var gjorde jag backupfiler på bokföringen i veckan så allt det ska finnas på externa hårddisken. Men sen är der ju en massa bilder, filmer, program och kursmaterial till mina hundkurser som finns på datorn som man gärna vill ha kvar.

Det hände när ja skulle börja redigera mina filmer från videokameran som allt kraschade. Har köpt en hd-kamera och Adobe premiere kunde inte ta emot filformatet filerna sparas i och då skulle jag ladda hem ett konverteringsprogram. Vet inte om ja lyckades få hem nå virus eller om det var något annat som hände.

Har iaf tränat och filmat en hel del. Fick till en till rulla in i filt med Casper men trixet går helt plötsligt väldigt trögt med båda hundarna. Så tog en paus och fortsatte träna slalom mellan benen med Casper som vi påbörjat nyligen och där skedde en massa framsteg! Vi kom ungefär till tre snygga genomgångar. Ska försöka filma det idag så lägger ja ut det när datorn är fixad. Minja började jag lära in sitt fint och där jobbar vi mkt med att ha kvar rumpan i backen när frambenen lyfts eftersom hon gärna vill ställa sig på bakbenen då vi tränat hopp-stå.

Nu ska vi ut och träna och filma grundfärdighet galopp mot förare!

Inga kommentarer: