onsdag 12 oktober 2011

GF FOKUS och Klickerkurs med inriktning Grundfärdigheter

Eftersom jag är med i grundfärdighetsgruppen www.gf-gruppen.blogspot.com är det vissa grundfärdigheter som ska läras in och jag ligger lite efter i schemat känner jag.

Dessa har vi hunnit med i gruppen:

1. Plattform: Här har vi hunnit med att shejpat henne att ställa sig på plattformen och att komma i utgångsställning. Dock har vi inte hunnit med att fixa någon film än.

2. Fokus: Det har vi fixat film på idag. Tränade lite fokus i utgångsställning och började lägga in lite omvänt lockande så det har vi filmat. Kul hur snabbt dom lär sig! Här har vi alltså bara tränat detta några minuter. Omvänt lockande är när jag håller handen ut med en godis och hon ska ändå titta mig i ögonen, först då får hon godiset =)



Vecka 41-42 så har vi GF SITT
Givetvis ska vi träna alla delarna i grundfärdigheten men mest fokus ska vi lägga på Sitt upp framför mig för jag vill jobba på snygga uppsättanden till fjärrdirigeringen. Skulle helst vilja att hon hoppar upp med båda framtassarna i sitt upp. Ska se om vi får till det snyggt. Film kommer hursomhelst :)

Nästa vecka börjar ju även min Klickerkurs med inriktning Grundfärdigheter!!!
Kommer att köra två grupper eftersom jag har så mycket anmälningar på kursen, JÄTTEROLIGT att så många vill gå. Har ju kört denna kurs tidigare och den är verkligen så roligt! Ser fram emot 6 roliga träffar och kul att träffa både kända och nya ansikten =)

Inga kommentarer: