lördag 15 oktober 2011

Grundfärdighet Sitt

Vår planering för GF SITT:

Från stående framför föraren:
Mål just nu: Få ett bättre flyt på sättandena eftersom hon har LIGG som default-beteende och ofta snabbt slänger sig ner i backen. Vill ha lika snabba och explosiva sitt.

Under marsch baklänges:
Mål just nu: Helt enkelt börja med detta för detta har vi inte gjort alls.

Sitt upp framför mig
Mål just nu: Här håller vi på med fjärrdirigeringen och har jobbat en del med snabba uppsättanden nu vilket det har blivit stor förändring i så här ska jag fortsätta med det så hon bibehåller detta även fast hon blir tröttare. Och så ska jag träna detta på avstånd och stimuluskontroll. Har börjat lite med stimuluskontroll. Hon vill gärna sätta sig upp väldigt snabbt så detta behövs verkligen här, nu behöver vi kontroll på det :)

Sitt upp i utgångsställning
Mål just nu: Träna på den grundfärdigheten igen för det var längesen men det har fungerat rätt bra faktiskt. Men lite att finslipa på finns det alltid :)

Sitt upp framför mig
Mål just nu: Det här ska vi också lägga lite krut på. Dels att kunna sitta längre stund (inför lydnadsklass 3) på avstånd. Samt även snabba sättanden på avstånd. Ibland väljer hon att lägga sig på andra sidan vid hopp över hinder (återigen för att ligg är så starkt beteende för henne) och ska träna fram samma sak med sittet :)


En gammal bild på mig, Casper och Minja i Jokkmokk för något år sedan där jag fick 3st 1:a pris med Minja i Lydnadsklass 1 (med topp-poäng och två klassvinster!) och 2 st 1:a pris med Casper i Lydnadsklass 2 över en helg :) Ett minne man kommer ha med sig hela livet!!

Inga kommentarer: