tisdag 27 december 2011

Comics Blue Viking - på besök

Dagarna rullar på och har inte riktigt haft tid för internet :) Tar tillvara på tiden då jag har Minjas kavaljer Rasmus här - en underbar hane på alla sätt och vis!!!! Haft honom här snart i två veckor och det är guld värt att få låna hem honom eftersom avstånden är långa och parningen beräknades bli över julhelgen.

Tusen tusen tack till Charlotte Sundell (Kennel Comics) och Anders Hermann för att jag får låna hit Rasmus. Som extra bonus får jag ju verkligen lära känna Rasmus ordentligt :)

Han är en genomsnäll och trevlig hane mot allt och alla. Funkar med alla nya hundar, hanar som tikar och i alla nya miljöer med massa människor runt omkring. Flygresan och tågresan gick även de utmärkt. Rasmus är en hane som är väldigt trygg och balanserad och absolut ingen "stressíg" flat. Han har en mycket bra "on/off knapp". När det är vila är det vila och när det är arbete så är det fullt ös! Till mångt och mycke är Minja och Rasmus väldigt lik varandra :)

Har även hunnit träna en del med Rasmus och det är fullt ös från början till slut i jaktträningen. Trots att han inte är van att träna med mig så är han så otroligt lyhörd. Vi har dels kört lite sök och han söker på i full fart och både på djup och bredd och väldigt självständigt. Även testat på lite dirigeringsarbete och som sagt, trots att han aldrig tränat med mig så är han väldigt lyhörd - en otroligt härlig hane med mycket GO i - precis som jag vill ha det!
Dessutom så gillar jag Rasmus exteriör otroligt mycket. En mycket fin hane och jag tror att han och Minja kommer att komplettera varandra mycket bra.


Inga kommentarer: