tisdag 6 december 2011

Omvänt lockande

Nu var det ett tag sen jag visade någon film så slänger in en film på när jag tränar lite omvänt lockande med Nera. Här vill jag alltså att Nera ska lära sig att när min hand är öppen gör hon rätt och när handen är stäng så gör hon fel. Oavsett hur mycket jag lockar med godiset vill jag att hon ska ligga still i position och inte röra på huvudet. Roligt att träna detta och hundarna lär sig verkligen fort! :) Detta är alltså en övning där hunden måste lära sig att behärska sig för att få godis. Bra att lära hunden i olika stadgeövningar men även viktigt att tänka på att inte bara träna stadgeövningar med hjälp av detta för då blir hundarna lätt hjälpberoende.
Det är en väldigt rolig och enkel aktivering iaf :)



I veckan kommer det att presenteras valp-planerna med Minja så håll utkik! :)

Inga kommentarer: