tisdag 7 juni 2011

Vattendirigering och sök


Vilt tinades fram till idag och vi for ut till Kalixfors för att träna tillsammans med Maggan och Leo. Vi började med ett fält med vilt.. Minja droppade de två första och tanken slog mig om det var för tidigt att träna med vilt i grupp. Men tänkte att ja provar köra igen. När hon plockat upp tredje viltet la hon sig i en vattenpöl i myren. Tror hon var något överhettad stackarn. Nåväl, efter hon tagit en snabb svalkning i myrpölen kom hon till mig med en perfekt avlämning och så fortsatte resterande delen av kvällens träning. Återigen visar det så tydligt att när hon blir trött eller påverkad av ngt kommer "felbeteendet" fram. Alltå kommer det tränas mkt med vilt fram över.

Efter söket så körde vi vattendirigeringar till olika punkter över sjön och jag är verkligen nöjd över dagens träning. En påminnelse till mig själv är att ha lite is i magen ibland och inte skicka henne för fort innan fokus är riktad åt rätt håll.

Mest glad och nöjd är jag över att det fungerade så bra med viltavlämningarna resten av kvällen framför allt från vattnet.

1 kommentar:

Margareta Kauppi sa...

Så bra träning vi hade igen! Jättkul att ansvara för varsitt upplägg, för man blir lite ensidig om man bara tränar utifrån eget huvud.
Däremot är det bra att ha ett "ensidigt" träningstänk ;-)
Nästa vecka planeras WT!